MSN lanserar söktjänst för utbildning i samarbete med Studentum

Nu är det möjligt att söka utbildningar över hela världen via MSN.se. Den nya utbildningssektionen erbjuder möjligheten att söka bland tusentals utbildningar; gymnasie- och eftergymnasial utbildning, samt kompetensutveckling och fritidskurser. Bakom MSN:s nya utbildningssektion står Studentum, som driver Nordens största söktjänster för utbildning.

Med sina sex miljoner besökare i veckan utgör MSN.se Sveriges mest besökta sida. (Detta enligt KIA – index, Sveriges annonsörers officiella lista med besöksstatistik från Sveriges ledande sajter.) MSN har funnits sedan en lång tid tillbaka, och har kontinuerligt utvecklats med flera tjänster och blivit allt större. Nu har de utökat sajten ytterligare med en utbildningssektion.

- För oss är det viktigt att samarbeta med marknadsledande aktörer och Studentum har länge haft en ledande position när det gäller söktjänster för utbildning. Det känns spännande att kunna erbjuda våra användare en väl etablerad söktjänst med utbildningar för alla åldrar och utbildningstyper. Det ser också ljust ut att i framtiden samarbeta med Studentum över flera marknader, säger Peter Holmlund på MSN.

Studentum.se besöks av ca 340 000 blivande studenter varje månad, en siffra som har stigit stadigt sedan sajten lanserades 2001 av tre dåvarande studenter. Idag har Studentum verksamhet i hela Norden och lanserade nyligen en global sajt för utlandsstudier, Educations.com. Studentums vision, att hjälpa studenter i hela världen att hitta utbildning, är nu på god väg.

- Samarbetet med MSN är verkligen ett kvitto på att Studentum är marknadsledande inom marknadsföring av utbildning på nätet. Vi är oerhört glada och stolta över detta partnerskap, och vår ambition är att etablera samarbeten med MSN i hela Skandinavien, säger Studentums VD, Fredrik Söderlindh.

Presskontakt:

Lina Eriksson
Informationschef Studentum
E-post: lina.eriksson@studentum.se

Rickard Berthold, affärsutvecklare MSN
Microsoft AB
Mobil: 073 408 32 39
E-post: rickardb@microsoft.com

Om Studentum

Studentum är idag Sveriges ledande Internetportal för eftergymnasiala studierwww.studentum.se. Studentum startades som ett initiativ av tre studenter, en utav dem var Fredrik Söderlindh som idag är VD för företaget, med målet att hjälpa blivande studenter att lättare hitta utbildning. Studentum har funnits sedan år 2001 och har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Studentum har också en global sajt, Educations.com, som riktar sig till alla i världen som vill studera en eftergymnasial utbildning i ett annat land än sitt eget

Om MSN och Windows Live

MSN har fler än 465 miljoner unika användare varje månad. MSN finns på 42 marknader och på 21 olika språk och är världsledande på att leverera innehållsupplevelser för konsumenter. Windows Live är internettjänster och mjukvara som samlar alla relationer, intressen och den information som människor bryr sig om mest på ett säkert sätt oavsett om det är på en dator, mobiltelefon eller webben. MSN finns på http://www.msn.se. Windows Live-tjänsterna hittas på http://www.windowslive.se.

• samarbete
  • komvuxutbildning