Stor makeover på Studentum – kolla in nya looken här!

Ny logga, färgschema och grafiskt utseende. Idag släpps den nya grafiska profilen för Studentum Sverige som ska höja användarvänligheten och ta sajten in i 2020-talet.

Varje månad besöker över en halv miljon personer Studentum.se i syfte att söka, hitta och jämföra eftergymnasial utbildning i Sverige och utomlands. Besökarna är främst i åldern 16–36 år och är vana internetanvändare. Kraven på en snygg, lättanvänd och modern sajt är höga och så även den stora orsaken till den stora makeover sajten har fått. Alexander Gabrielsson, UX-designer, på koncernen EMG – Educations Media Group berättar om den nya looken:

- Vi är ett socialt varumärke och vi vill att varje upplevelse med oss ska kännas varm, engagerande och givande. Våra varumärken ska ha en känsla av positivitet, vitalitet och möjlighet. Allt material ska vara tydligt, se modernt ut och kännas trovärdigt.

Enhetlig profil för hela koncernen

Studentums nya varumärke är en hybrid mellan den gamla äppelloggan och en bok, vilket symboliserar en kombination av kunskap och lärande, berättar Alexander.

- Vi kände att den nuvarande loggan inte matchade företagets vision och ambition och de flesta av EMG:s varumärken spretade åt olika visuella riktningar. Vi vill utvecklas mot någonting nytt och mer strömlinjeformat, med målet att ha en enhetlig grafisk profil för hela EMG-koncernen, säger han.

Nyfiken på nya looken? Kolla här!

Studentum.se är en del av koncernen EMG – Educations Media Group. Kolla in våra övriga sajter för utbildning här:

Studentutbildning:

Företagsutbildning:

Fritidskurser:

• Vuxenutbildning

• emg

Studentum är Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala studier med över 500 000 medlemmar.