Studentum nu ännu större - lanserar ny site med studentrabatter

Studentum expanderar och lanserar en ny site för studenter - Happy Students.
- Detta är en ny, fräsch site med studentrabatter och studenterbjudanden för de som pluggar. Det är en naturlig förlängning av vår nuvarande verksamhet, säger Studentums business unit manager Erik Appelberg.

Studentum är Sveriges största plattform för eftergymnasiala studier och har varje månad över en halv miljon besök av personer som letar efter utbildning. Förutom en sökfunktion som möjliggör jämförelser mellan olika utbildningstyper och kategorier guidar Studentum besökarna rätt i sina utbildningsval med hjälp av artiklar, tips och test.

- Vi har även en studie- och yrkesvägledare som svarar på frågor om utbildning, säger Studentums business unit manager Erik Appelberg.

Följer studenten från utbildningsval till examen

Från och med den 1 oktober 2017 finns nu även en site för de som har hittat sin utbildning och börjat studera. Happy Students samlar studentrabatter och studenterbjudanden i syfte att göra studielivet mer förmånligt och sätta lite guldkant på studenternas vardag.

- Happy Students är en naturlig förlängning på Studentums nuvarande verksamhet och vi är stolta över att numera faktiskt kunna följa studenterna ända från deras utbildningsval, in i studielivet, säger Erik Appelberg och tillägger att siten är enkel och lekfull och har ett fokus på användarvänlighet.

Gratis att bli medlem

Happy Students samlar förutom studentrabatter och erbjudanden även studierelaterade artiklar och tips och det är kostnadsfritt att bli medlem. Enda kravet är att man läser en eftergymnasial utbildning och/eller är inskriven i Centrala Studiestödsnämndens (CSN) databas.

Vill du veta mer om Happy Students? Ta kontakt med info@happystudents.se, eller via telefon 08-509 106 32 (Erik Appelberg, Business unit manager) eller 0763-389 129 (Andrea Karlsson, presskontakt).