Bilda arrangerar hyllningskväll till Peace & Love

Fem Bildaband skulle ha spelat på Shangri-La-scenen på Peace & Love i sommar.
Efter den inställda festivalen erbjuds de nu att komma och spela på Debaser Slussen den 2 september på en hyllningskväll till Peace & Love.

De fem akterna Kristal and Jonny Boy, Deli Basis, Marigold, Riff Knives och Good Harvest skulle ha spelat på Bildas dagparty på Shangri-La-scenen under årets Peace & Love-festival i Borlänge.

Med anledning av det dystra beskedet att det inte blir någon festival och Peace & Love AB:s konkurs arrangerar nu Bilda en hyllningskväll till Peace & Love. Kvällen kommer att arrangeras på Debaser Slussen den 2 september.

- Det är med stor sorg vi på Bilda har tagit emot nyheten att Peace & Love går i konkurs och att årets festival inte blir av. Det är ingen tillfällighet att Bilda under åren valt att ha ett nära samarbete med just denna festival, vars värderingar och idéer vi står bakom och ser som viktiga i Musiksverige.

- Vi tror att kultur som bärs upp av eldsjälar med kärlek till musiken gör skillnad i människors liv och berör på djupet. I år skulle fem akter ha uppträtt på Bildas scen på festivalen. Dessa erbjuds nu att istället att få spela på klubb Bring it out på Debaser Slussen den 2 september, där vi genomför en tribute-kväll till Peace & Love:s ära, säger Emma Swanström, Bilda Live-producent.

Kontakt:
Emma Swanström