Bilda och Brittas vardagsrum i nytt samarbete

Studieförbundet Bilda har inlett samarbete med den uppskattade podcasten Brittas vardagsrum, där Britta Hermansson samtalar med olika inbjudna gäster om ”livet under ytan”.

Bland gästerna i Brittas vardagsrum hittills kan nämnas Klara Zimmergren, Fredrik Wikingsson, Peter Apelgren, Kakan Hermansson och Martin Schibbye. En del av dessa samtal har spelats in inför publik.

Britta Hermansson är pastor i Equmeniakyrkan, föreläsare och van samtalsledare. Hon är också författare till flera böcker. 2014 ledde hon tillsammans med Robert Eriksson de traditionsenliga partiledarutfrågningar i Vårgårda.

Såhär skrev tidningen Dagen nyligen när den tipsade om Brittas vardagsrum som något att hålla koll på i den digitala världen: ”Det är generöst och hemtrevligt, men utan att bli inställsamt. Ganska ofta hettar också samtalet till och får en existentiell karaktär, där man mitt i intervjusituationen kan höra Brittas lyhördhet från ett långt yrkesliv som pastor.”

Podden – som funnits sedan 2015, kommit ut i 14 avsnitt och i dagsläget nått ca 20 000 lyssnare – ligger helt i linje med Bildas fokus på möten, samtal och existentiella frågor. Vi har sedan tidigare en lång relation med Britta Hermansson kring olika typer av arrangemang och samtal. Vi utvidgar nu detta samarbete till att även gälla poddvärlden.

Läs mer, lyssna på och ladda ner poddavsnitten här:

För mer information:

Britta Hermansson Brittas vardagsrum. Tel 076-50 53 153, Epost: britta.hermansson@equmeniakyrkan.se

Magnus Sundell – programproducent, Studieförbundet Bilda. Tel 08-727 17 44 Epost: magnus.sundell@bilda.nu

• Konst, kultur, underhållning

Bilda är ett studieförbund för möten mellan människor. Med kultur och bildning i olika former vill vi bidra till att möten uppstår och nya perspektiv skapas.