Musik och samtal med Stina Wollter på Reginateatern

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2016 11:44 CET

Fotograf: Gisela Gatenheim, FotografiXa

Stina Wollter besöker Reginateatern i Uppsala den 23 november för en kväll med musik och samtal om konsten, kroppen och att dansa för livet.

Stina Wollter är förutom konstnär, radioprofil, illustratör och musiker dessutom Instagramdansare för normbrytande kroppar, vilket skapade dansuppropet #dansaförstina. På Reginateatern den 23 november kommer hon spela musik och samtala med kulturjournalisten Ellinor Skagegård om uppropet, men också om sorg, kärlek, föräldraskap och samhällsförändring. Föreställningen arrangeras i samarbete med Studieförbundet Bilda.

– Evenemanget är en kombination av konsert och dialog – en så kallad diasert. Vi gör detta för att skapa utrymme åt samtal om konst och om livet i stort. Vi tror att det finns ett behov av det idag, att få ta en liten paus från den ofta ganska stressiga vardagen, säger Linda Brandemark, kulturkonsulent på Studieförbundet Bilda i Uppsala.

För pressbilder på Stina Wollter, se Stina Wollters hemsida.
För mer information, kontakta Linda Brandemark: linda.brandemark@bilda.nu, 018-474 20 51