Rockskolans avslutningskonsert för junior/ungdom

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 11:14 CEST

På onsdag den 4 juni kl 19:00 bjuder Bildas Rockskola i Söderhamn på avslutningskonsert. Då visar ungdomarna stolt upp vad de lärt sig under rockskoleåret som gått. Rockskolan firar även 25 år i år och en speciell liten överraskning utlovas under kvällen på Teatern.

Rockskolan startade i Söderhamn 1989. Sedan dess har den växt och finns nu på många orter i Sverige finns möjlighet att gå i Bildas rockskola och lära sig grunderna i hur det är att spela i band.

Fundera redan nu på om du är sugen på att spela musik med andra i ett band. En erfaren musiklärare leder rockskolegruppen och du är alltid välkommen att själv komma med egna låtönskningar och idéer. Rockskolan börjar varje höst i september och gruppen repar en timme i veckan på kvällstid. Ni kommer att ha kul, spela och lära er låtar för att slutligen ha en gemensam avslutningskonsert i maj tillsammans. Varje band får även på egen hand repa gratis i Bildas fullt utrustade replokaler under sommarlovet, juni-augusti.

Men information om hur du anmäler dig finns här.

Kontaktperson Bilda
Jonas Jonsson
Ansvarig för rockskolor, Konsulent Kultur
E-post: jonas.jonsson@bilda.nu

Rockskolans avslutningskonsert 2014
Plats Teatern
Tid 4 juni kl 19:00
Pris Fri entre

Studieförbundet Bildas Rockskola är ett samarbete med Söderhamns kulturskola.