Kentkören i Bryggarsalen i december 2017

Budvinst i Musikhjälpen blir välgörenhetskonsert med Kentkören 6 mars

Anders Peteri och hans vänner tog hem budgivningen av en konsert med Kentkören i Musikhjälpen 2017. Precis som vännerna har gjort tidigare så omskapar de budvinsten till en välgörenhetskonsert. Den 6 mars äger välgörenhetskonserten med Kentkören rum i Bryggarsalen i Stockholm. Intäkterna från konserten går till Stadsmissionen.
- Vi vill ha en rolig kväll med vänner och samtidigt samla in pengar till välgörenhet, säger Anders Peteri.

Under ett par år har Anders och hans vänner gjort liknade satsningar och varje år går intäkterna till olika ändamål. När Studiefrämjandet, Bryggarsalen och Kentkören hade en konsert med kören för budgivning i Musikhjälpen i december 2017 kammade Anders Peteri och vänner hem vinsten.

- Vi gillar och lyssnar på all musik och det var med sorg som vi tog emot beskedet att Kent skulle sluta. Kent är ett av Sveriges och kanske nordens främsta band med mängder av låtskatter. Initiativet som Studiefrämjandet tog med att sätta upp en kör som bara sjunger Kent gillade vi skarpt eftersom vi fick njuta av Kent en stund till. När vi såg att Kentkören var ett av eventen som fanns på Musikhjälpen auktion så bestämde vi oss på en gång att försöka ropa in eventet.

- Vi har under flera år engagerat oss i Musikhjälpen och detta för att vi tycker det är viktigt att alla tar ett ansvar för att hjälpa andra människor. Att vi nu väljer att skänka alla intäkterna till Stadsmissionen är för att vi vill hjälpa människor i vår omedelbara närhet. Vi hoppas och tror att vi skall fylla Bryggarsalen på tisdag 6 mars.

Den 6 mars äger välgörenhetskonserten rum i Bryggarsalen i Stockholm. Dörrarna öppnar kl 19 och showen börjar kl 20. Biljetterna kostar 100 kr och finns på billetto.se (och i länk nedan).

Om Kentkören
Den 17 december 2016 spelade bandet Kent sin sista spelning någonsin. Under hösten 2017 återuppstod deras musik i och med Kentkören – en popkör som bara sjunger Kentlåtar. Studiefrämjandet i Stockholm startade Kentkören för hängivna fans som har sjungit med genom åren. Kören har runt 100 deltagare. I december 2017 gav Kentkören utsålda konserter och deltog med en konsert i Musikhjälpen – ett insamlingsevent via Sveriges Radio.