Inredningsbyrån Christian Lundwall Arkitektkontor (LWA) blir Studio Kin.

Christian Lundwall Arkitektkontor har designat hotell världen över i mer än 30 år. Under åren har flera hundra hotell designats åt alla de större internationella hotelloperatörerna i över 30 länder på fyra kontinenter.

I och med namn och profilbytet kommer de tidigare anställda Joakim Bolle, Emma-Nora Hedberg och Laban Dalgren in som delägare i bolaget. Tillsammans har de över 50 års erfarenhet från LWA. Även Johan och Markus Låstbom med bred erfarenhet ifrån branschen kommer in som delägare. Christian Lundwall som grundade bolaget 1983 kommer fortsätta verka i bolaget som Senior advisor. Christian är mer än nöjd med det nya upplägget: Jag är övertygad om att det nya teamet är helt rätt för att möta den nya tidens projekt och möjligheter med både nya individer och personer med mycket erfarenhet från LWA. Det var dags för en förändring och jag är glad att jag får vara med och genomföra denna säger Christian.

VD i bolaget blir Johan Låstbom. Jag är väldigt glad att vi lyckades få igenom det här säger Johan. Jag har känt Christian och LWA sedan jag var liten och jag hyser stor respekt för det Christian byggt upp genom åren. Ett så stort internationellt kontaktnät är det inte många i Sverige som har. När vi fick denna möjlighet och samtidigt lyckades knyta Christian, Joakim, Emma-Nora och Laban till oss var valet enkelt. Ett så kompetent team är en dröm att få arbeta med.

I och med förändringarna byter vi namnet till Studio Kin. LWA är ett välkänt och välrenommerat
varumärke runt om i världen. Men efter 30 år kan allt behövas förnyas och vi känner att nu är ett bra tillfälle och passar vårt nya erbjudande bättre. I och med förändringarna kommer vi satsa mer på Skandinavien igen men för den sakens skull inte offra våra internationella uppdrag. Jag tror starkt att vår internationella erfarenhet är något som många skandinaviska kunder kan få otrolig nytta av. Vidare kommer vi även förstärka vårt koncepterbjudande där vi tar ett större tag om våra projekt och ser mer på helheten än bara inredningen.

För mer information kontakta:
Johan Låstbom, johan.lastbom@studiokin.se +46 736 77 89 86
Christian Lundwall, christian.lundwall@studiokin.se +46 708 13 67 47

• hotell
  • inredning
  • interior design
  • nyheter
  • hotel
  • hospitality

Studio Kin är ett internationellt inredningsarkitektkontor som fokuserar på hotell och
restaurangbranschen. I dagsläget pågår projekt i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, England, Indien och Dubai. Besök www.studiokin.se för mer information.

Verksamheten bedrivs i LWA & Partners AB 559167-0087 som äger alla rättigheter till LWAs tidigare
arbeten

Johan Låstbom