Stockholm får en ny bardestination - Tjalans

Stockholm får en ny bardestination - Tjalans

Idag fredag 26 oktober är det premiär för Stureplansgruppens nya barsatsning Tjalans. Bakom barkonceptet står krog- och nöjesveteranen Henrik Tjalan med en lång erfarenhet i branschen.

Tjalans kommer husera i Grand Escaliers tidigare bardel Esque på Humlegårdsgatan 17 en trappa upp i Sturegallerian. Tjalans ska inbjuda till en internationell barupplevelse, utstråla en hemmakänsla och en lättillgänglighet i en välkomnande miljö. I baren kommer det vara fokus på välkomponerade drinkar, bra viner och ölsorter.

”Inspirationen kommer från otaliga resor där restaurangen och baren varit resmålet och inte specifikt staden. Musiken har fört oss dit, med allt ifrån festivaler i Liverpool, en strand i Kroatien, en bar på Manhattan till en bakgata i Berlin. Till detta kommer såklart totalupplevelsen med sköna miljöer som gör det lätt för folk att trivas i.” - Henrik Tjalan

Det är musiken som kommer stå i centrum på Tjalans och det är även här ifrån som vi hämtat inspirationen när det kommer till dekoren. En inredning med tydliga inslag från musikens alla skeden där vi valt att blanda inslag från rock och punk tillsammans med disco när det kommer till materialval och detaljer.

Genom åren har Henrik Tjalan varit med och startat upp flertalet succérestauranger och nattklubbar runt om i Sverige, där ibland sommarklubben Port Du Soleil och den smått legendariska restaurangen Peacock Dinner Club. Utöver i krogvärlden har vi även hittat Tjalan bakom DJ-båset, där han under åren haft spelningar i Skandinavien och internationellt och där discon och den själfulla housemusiken kommit att bli hans signum. Nu har Tjalan landat i Stockholm för att sig an Stockholms nattliv tillsammans med Stureplansgruppen och nya baren Tjalans.

Tjalans kommer vara öppet måndag till lördag från kl. 16:00.

För frågor kontakta Marknadschef Linda Nordlund linda.nordlund@stureplansgruppen.se