Botox och Botoxbehandlingar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn | Stureplanskliniken - Ledande i Skandinavien inom estetisk laserkirurgi och icke-kirurgiska estetiska behandlingar.

Stureplanskliniken

Stureplanskliniken grundades 2002 och är idag ledande i Skandinavien inom estetisk laserkirurgi och icke-kirurgiska estetiska behandlingar, även kallat minimalt invasiva procedurer. Stureplansklinikens filosofi är att göra många små vårdande behandlingar där den naturliga skönheten bevaras och lyfts fram istället för stora onaturliga kirurgiska ingrepp.

Stureplanskliniken finns skickliga läkare, sjuksköterskor och hudterapeuter som gör sitt yttersta för att ta väl hand om dig. Med kunskap om de senaste metoderna och vetenskapliga rönen ger Stureplanskliniken varje patient en skräddarsydd behandling. Flera av Stureplansklinikens medarbetare är också erfarna utbildare. De delar med sig av sin breda kunskap till andra läkare och sjuksköterskor, både vid utbildningar och kurser på våra kliniker och vid föreläsningar på internationella kongresser.

Botox och Botoxbehandling mot rynkor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn

Botox kan användas för att behandla tvärgående rynkor i pannan, argrynkor mellan ögonbrynen och för kråksparksrynkor runt ögonen. Man kan även öppna upp blicken och göra ett ögonbrynslyft. Muskelavslappning kan också användas för behandling av näsrynkor, neddragna sura mungipor, rynkor runt munnen, skrynklig haka samt för att lyfta överläppskonturen och ge en sensuell mun. På halsen används behandlingen för att strama upp käklinjen, den s k Nefertitelinjen, för att behandla strama stråk (s.k. platysmal bands) och rynkor i decolletaget. Botox kan även minska muskelspänning och spänningshuvudvärk. Migrän kan också i vissa fall minska av Botoxbehandling.

Behandlingar med Botox mot rynkor görs på Stureplansklinikens kliniker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn.

Botox och Botoxbehandling för Blockering av svettning, hyperhidros, i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn

Botox är en effektiv svettbehandling som används för att behandla primär hyperhidros, onaturligt hög svettproduktion som inte hör ihop med stress, nervositet eller någon sjukdom. Behandlingen mot armsvett och svettning i ansikte eller ljumskar gör inte särskilt ont och bedövning behövs inte. Hyperhidrosbehandlingen  med Botox ger inga biverkningar, möjligen svag rodnad eller ömhet de första dagarna. Efter hyperhidrosbehandling upphör svettningarna i det närmaste helt, och effekten sitter i 6-15 månader, varefter en ny behandling görs.

Behandlingar med Botox för blockering av svettningar, hyperhidros, görs på Stureplansklinikens kliniker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn.

För ytterligare information kring Botox och Botoxbehandlingar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg eller Köpenhamn vänligen se www.stureplanskliniken.se, www.exoro.dk eller kontakta Stureplanklinikens kliniker.

stureplanskliniken stockholm
Lästmakargatan 10