Subaru Legacy är Bästa kombi enligt Auto motor & sport

Subaru Legacy är Bästa kombi enligt Auto motor & sport

I februarinumret av Auto motor & sport publiceras ett stort kombitest. När alla delmoment summerats utropas Subaru Legacy till Bästa kombin av tidningens testlag.

Årets stora kombitest publiceras över 16 sidor i Auto motor & sports februarinummer. Förutom segern totalt får Subaru Legacy toppbetyg för körglädje, utrymmen, ekonomi och säkerhet.

"Subaru Legacy är den bästa kombin! Ensam vinst i ekonomironden och kupéutrymmesronden samt delad vinst i flexibilitet. Ett bra val för kombikunden", summeras testlagets bedömning.

Auto motor & sports testrapport är mycket detaljerad och bygger på en mängd egna mätningar. Tidningen konstaterar bland annat att testets samtliga deltagande bilar drog lika mycket bränsle i praktiken – trots att det skiljer nästan 40 procent mellan modellernas deklarerade förbrukning. Subaru Legacy var den enda bil i testet som uppvisade lägre förbrukning i praktiken än den fabriken uppger i sin deklaration.