Första spadtaget för Subarus nya huvudkontor taget

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 16:27 CEST

Onsdag 17 oktober klockan 11.00 togs det första spadtaget till SUBARU Nordics nya nordiska huvudkontor. Den nya anläggningen, som kommer att vara inflyttningsklar sommaren 2013, ligger i Burlövs kommun utanför Malmö.

Ceremonin förrättades av Örjan Rystedt, Chef Logistik, Skanska; Torbjörn Lillrud, vd SUBARU Nordic och Katja Larsson, kommunalråd i Burlövs kommun. Ett 40-tal inbjudna gäster övervakade spadtaget.

– Subaru har Sveriges mest nöjda kunder och det är vår målsättning att Subaru Nordic ska bli lika nöjda kunder hos oss, säger Örjan Rystedt.

– Vi hälsar Subaru välkomna till vår kommun och gläds åt deras satsning, som kommer att ge nya arbetstillfällen i regionen, säger Katja Larsson, kommunalråd i Burlövs kommun.

– Detta är andra steget i våra satsningar i Skåne. Det känns skönt att ha Skanska som partner i det här. De är – precis som vi – kända för hög kvalitet. Att etablera sig i en så företagsvänlig kommun som Burlöv på ett så fint läge utmed E6:an gör oss trygga i denna stora satsning. Det är också roligt att kunna investera och bidra till högre sysselsättning i dessa tider när många biltillverkare drar ner, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic.

SUBARU Nordic AB har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. År 2010 såldes 7.745 bilar mot drygt 1.000 fem år tidigare. SUBARU Nordic AB har mottagit "New Sales Record Award" sex gånger och placerat sig tvåa i GA-enkäten (2009). Subaru har dessutom Sveriges mest nöjda bilägare enligt AutoIndex.

Kommentarer (0)