Subaru BRZ utrustas med navigation som standard

Subaru BRZ utrustas med navigation som standard

SUBARU Nordic väljer att montera navigation i alla Subaru BRZ som en del av standardutrustningen. Uppgraderingen görs utan att priset ändras. En Subaru BRZ i Premium-utförande kostar fortfarande 309.900 kronor.

Trots att Subaru BRZ endast sålts ett par veckor på den svenska marknaden har årets tilldelning i stort sett redan ordertecknats. Inför nästa år har generalagenten SUBARU Nordic lyckats förhandla till sig större volymer.

Samtidigt meddelar generalagenten att man utrustar alla BRZ med en navigator från Pioneer istället för den enklare, fabriksmonterade radion. Modellen heter F840 och erbjuder bland annat blåtand för hands-free och ett antal användbara applikationer för smartphones.

– En bil av denna kalibern ska ha en matchande utrustningsnivå. Därför väljer vi att på eget initiativ uppgradera våra BRZ med den senaste tekniken från en av Världens mest erkända billjudtillverkare, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic.

Priset på Subaru BRZ kommer inte att höjas som en följd av åtgärden, utan kostar fortfarande från 309.900 kronor i Premium-utförande inklusive tre års fri service och ett skräddarsytt garagetäcke.