Subarus fabriker oskadade

Subarus fabriker oskadade

Fuji Heavy Industries, som tillverkar Subaru, meddelar i ett pressmeddelande att samtliga fabriker klarat sig från allvarliga skador till följd av jordbävningen och den efterföljande tsunamin. Även alla FHI-anställda uppges välbehållna. Tillverkningen av Subaru sker i Gunma-provinsen, cirka tio mil nordväst om Tokyo.

Alla fabriker i Subaru-divisionen har stoppat sin produktion för att möjliggöra kontroll av byggnader och utrustning. Endast små skador på byggnader och utrustning har konstaterats.

FHI arbetar nu med att fastställa status hos sina underleverantörer och kommer att lämna mer information angående produktionsstart och eventuell påverkan gällande leveranskapacitet så snart det är möjligt. I övrigt lämnas inga kommentarer.