Årets Frisör inleder samarbete med improveme.se som blir officiell mediepartner på årets gala

Improveme.se inleder samarbete med galan ”Årets Frisör” som går av stapeln 7 mars genom storsatsning på mediebevakningen av eventet.

-Att bli nominerad och vinna Årets Frisör är en mycket högt ansedd prestation i branschen. Men vi vill att fler ska få inspireras och ta del av den yrkesskicklighet som finns bland Sveriges frisörer. Vi sökte en mediepartner där vårt område är en del i ett större sammanhang. Improveme.se som bevakar allt inom livsstil och skönhet stämde bäst överens med det och är dessutom ett nätmagasin med läsare som precis som våra medlemmar finns runt om i hela landet, säger Wiveka Gillow, marknadschef på Frisörföretagarna.

-Vi vill gärna belysa den otroliga talang som finns inom frisörbranschen. Med vår inriktning på livsstil och skönhet på nätet, känns det här som ett klockrent samarbete, säger Ricki Petrini, chefredaktör på improveme.se

– Våra läsare är ju väldigt hårintresserade så vi tyckte att detta är ett både ett roligt och väldigt passande samarbete, fortsätter Ricki Petrini.

För frågor om Årets Frisör och Frisörföretagarna kontakta: Wiveka Gillow,

• wiveka gillow
  • årets frisör gala
  • gala

ÅRETS FRISÖR startades 2004 och är en branschtävling initierad av Frisörföretagarna. Frisörföretagarna har 4500 medlemmar och organisationen har till uppgift att påverka, underlätta och utveckla frisörbranschen. Målsättningen är en hållbar och modern frisörbransch, vilket skapas genom att stärka förutsättningarna för seriösa och lönsamma företag, en hållbar utbildning och progressiva arbetsmarknadsrelationer. Årets Frisör-gala äger rum den 7 mars i Stockholm.