Årets Frisör-juryn har valt ut 4 finalister till Årets Elev

Årets Elev är en del i branschtävlingen Årets Frisör som lyfter fram både nya som erfarna talanger från hela landet. Juryn har nu enats om vilka fyra talangfulla elever som ska tävla i den prestigefulla tävlingen. I år är det 10-års jubileum för tävlingen Årets Frisör.

Tävlingen äger rum under dagen den 7 mars, eleverna tävlar live och vinnaren får även motta priset under den stora galan på kvällen. Den namnkunniga juryn består av: Hans Nilsson, juryordförande, Robert Preston, Marta Spizewska, Linda Mehrens Flodin, Ida Högström, Josefin Gligic Rognsøy och Tomas Edlund.

Finalisterna är Ellenor Grip från Svenska Frisörskolan Göteborg, Emilia Nyström från Luleå Praktiska Gymnasium, Linnea Hessel från Polhemsskolan i Gävle samt Maribel Garcia Noyola från International Hair Academy i Stockholm.

Här är deras bidrag:

Ellenor Grip, Svenska Frisörskolan Göteborg

Emilia Nyström, Luleå Praktiska Gymnasium

Linnea Hessel, Polhemsskolan i Gävle

Maribel Garcia Noyola, International Hair Academy, Stockholm

För frågor om Årets Frisör och Frisörföretagarna kontakta: Wiveka Gillow, mob: 070-686 58 11,

e-post: wiveka.gillow@frisor.se

För intervjuförfrågningar och pressbilder kontakta Subito: Marita Hammervold mob: 070-794 75 49, e-post: marita.hammervold@subito.nu