Inbjudan till d.brand concept store

d.brand har öppnat sin första concept store i Sverige. På Flemminggatan 79 i Stockholm kommer man att hitta d.brands senaste produkter inom allt från kläder till accessoarer.

Du som skrivande press är härmed inbjuden att komma till butiken den 2 februari då vi visar upp vår nya butik och hämta ditt VIP Kort. VIP kortet ger dig 25% på hela sortimentet i butiken på Fleminggatan 79. Du kommer även att få en goodiebag med en gåva från d.brand.

Datum:     2 februari
Adress:    Fleminggatan 79 (T-bana Fridhemsplan)
Tid:    Öppet hus. Kl 12.00 - 16.00

OSA till Mia Jorpes på mia.jorpes@subito.nu eller Tel: 08-506 511 05

Målet är att öppna fem d.brand butiker i Sverige inom tre år. Sedan lanseringen 2006 har d.brand expanderat från bara denim till en bred kollektion som inkluderar allt från glasögon till fashionwear, från att det första året sålt 8 par jeans till en tillväxt på över 500% bara 2008/2009. Ett tecken på framgångarna är d.brands engagemang i tennisturneringen Stockholm Open där de var officiell klädsponsor.

”Vi är mycket stolta och glada över vår nya butik och ser med stor förväntan fram emot d.brands framgångar under 2010. Hittills har d.brand marknadsförts endast på nätet och via ambassadörer. Vi ser arbetet med vår concept store som ännu ett steg mot vår expansion”, säger Damon Pirzadeh, vd på d.brand.

ÖPPETTIDER:
Mån-fre: 11.00 - 19.00 Lör: 11.00 - 17.00  Sön: 12.00 - 16.00
MER OM D.BRAND:
d.brands distribueras av MnO International AB. d.brand är idag Official Supplier till If Stockholm Open.  Läs mer på: www.dbrand.se

ÖVRIGA ÅTERFÖRSÄLJNINGSSTÄLLEN:
Stockholm: Corinne & Friends i Sturegallerian, Inspe, Now Clothing, Ztatus Clothing, Ooak, Dressroom i Nacka Forum, Skrapan och Liljeholmen, Pavement i Lund - Daily Express i Kalmar - Face i  Borås – Gräs i Linköping Webb: Nelly.se, Bubbleroom.se, Zoovillage.com

För mer information om d.brand, kontakta:
Damon Pirzadeh Vd,     T: +46(0)420 689 26      M: +46(0)707 66 38 24   E: damon@dbrand.se

För intervjuförfrågningar och utlåning, kontakta Subito:
Mia Jorpes                T: +46(0)8-506 511 05   M: +46(0)707 22 43 13   E: mia.jorpes@subito.nu

• mode
  • lansering