LOWE LIVE PÅ KUMLA

Ännu en unik spelningsplats för den svenska syntpoptrion LOWE. Den 8 juli spelar bandet live för fångarna på Kumla.

År 2004 släppte det svenska syntbandet LOWE sitt debutalbum och det tog inte lång tid innan de fick internationell bekräftelse, både genom nomineringar för ”Bästa låt” och ”Bästa album” samt priser såsom ”Bästa nykomling”. I våras släpptes den nya singeln "Breathe In Breathe Out", som gick direkt upp på iTunes Alternative Charts och den 13 september släpper bandet sitt tredje album "Evolver". De har gjort ett flertal turnéer och har nått otroliga framgångar utomlands, framför allt i Östeuropa. De är även det första utländska bandet någonsin att spela live på Time Squares i New York.

Nu fortsätter LOWE att spela på unika platser. Den 8 juli ska bandet uppträda för fångarna på Kumla.

- Omständigheterna är ju väldigt speciella och säkerheten rigorös, det ska bli riktigt kul och spännande! säger LOWE själva om spelningen. – Eftersom de inte får blanda avdelningarna och personalen är begränsad så kommer vi att spela 3-4 gånger under samma dag och fångarna kommer att slussas in och ut, fortsätter Leo Josefsson, sångare i bandet.

LOWE: Leo Josefsson (sång), Rickard Gunnarsson (bas) och Tobias Ersson (synthesizer).

Läs mer på:  www.lowemusic.net

________________________________________________________________________________

För mer information kontakta:

Marita Hammervold, SUBITO AB

E-mail: marita.hammervold@subito.nu eller tel: 070-794 75 49   http://www.subito.nu