Mazda kampanjar för Stockholm Triathlon

Mazda är stolt titelsponsor till Mazda Stockholm Triathlon som går av stapeln den 23 augusti 2009.

Under april och maj månad går Mazda ut med en kampanj för att uppmana ännu fler att prova på sporten under årets tävling.  Mazda bjuder alla som anmäler sig under april månad på 20% av anmälningsavgiften och 10% till alla som anmäler sig under maj månad.

"Mazda är även titelsponsor för världens största triathlon tävling, The Mazda London Triathlon. Vi har sett hur denna sport utvecklats och fått ett fantastiskt genomslag även hos motionärer. Vi hoppas av detta erbjudande ska få fler att upptäcka och våga prova på sporten Triathlon. Det är en varierande sport som inte alls behöver vara så tuff och krävande som många verkar tro när de hör ordet Triathlon", säger Klaus Oest, VD Manager Mazda Motor Sverige. "Jag utmanar alla, speciellt de som sitter bakom ratten varje dag, att utnyttja detta erbjudande och upptäcka en fantastiskt rolig sport".

Mazda Stockholm Triathlon genomförs för andra året i Stockholm. Evenemanget ägde rum för första gången 2008 och blev en succé både bland motionärer och elit. Evenemanget kan i år ta emot 2000 deltagare. Redan nu har många deltagare från förra året anmält sig och även lockat vänner och familj att testa på triathlon för första gången under Mazda Stockholm Triathlon 2009.

Mazda Stockholm Triathlon är format så att alla intresserade - oberoende av kunskap och träningsnivå - ska ha möjlighet att delta. Tävlingen erbjuder tre olika nivåer från enklare motionsdistans till den olympiska distansen. Deltagarna kan välja att tävla såväl individuellt som i stafettlag om tre personer - där en person simmar, en cyklar och en springer. Möjligheten att delta i stafett har redan lockat många företag att delta som en del i företagets         friskvårdssatsning.

De Svenska Mästerskapen på den olympiska distansen är inkluderad i elitklassen.

Plats: utanför Sjöhistoriska museet på Djurgården, Stockholm.

När: 23:e augusti 2009

För anmälan och mer information se: www.stockholmtriathlon.se

INFORMATION OM DE TRE MOMENTEN I MAZDA STOCKHOLM TRIATHLON:

Mazda Stockholm Triathlon 2009 äger rum i underbara omgivningar på Kungl. Djurgården. Startområdet och växlingsområdet är placerat framför Sjöhistoriska museet.

Simetappen hålls i Djurgårdsbrunnsviken med start utanför Sjöhistoriska museet.

Cykeletappen passerar de vackraste delarna av Stockholm. Cykelbanan går västerut från Kungl. Djurgården via Strandvägen, Slottet, Skeppsbron, Slussen, Söder Mälarstrand, Norr Mälarstrand till Stockholms Stadshus.

Löparbanan ligger intill växlingsområdet där huvuddelen av publiken står för att heja på när löparna når mållinjen utanför Sjöhistoriska museet.

MEDIA: För rörliga/ högupplösta bilder från Mazda Stockholm Triathlon 2008 kontakta Subito.

För mer information om Mazda Stockholm Triathlon, kontakta IMG:

Richard Morling, T: +46 (0)8 506 224 19    M: +46 (0)709 92 66 51

E: richard.morling@imgworld.com

Vid pressfrågor, kontakta SUBITO pressansvarig:

Mia Jorpes, T: +46 (0) 8 506 511 05 M: +46 (0)707 22 431 13

E: mia.jorpes@subito.nu