Sickla Köpkvarter adderar

Sickla Köpkvarter fortsätter addera mode, inredning och skönhet med ett antal nyöppnade butiker.

En av de stora nyheterna i Sickla Köpkvarter sker den 9:e oktober, då möbelbutiken Svenssons i Lammhult slår upp dörrarna till sin första Stockholmsbutik. Butiken är 1500 kvm, fördelat på tre våningar. "Vi är mycket glada över att öppna vår första Stockholmsbutik i Sickla Köpkvarter. Många av våra kunder finns redan i Stockholmsområdet och nu kan de bekvämt komma in direkt till oss och prova sina favoriter. Butiken kommer att bli en riktigt spännande mix med det mesta från de allra bästa möbeltillverkarna och formgivarna", säger Johan Swedenborg, marknadschef på Svenssons i Lammhult.

Förra veckan öppnade modebutiken NOANOA i Sickla Köpkvarter. NOANOA erbjuder ett unikt och personligt mode för kvinnor som vill uttrycka sin individualitet på ett feminint sätt.

Andra nyöppnade butiker är Katarina&Vänner (modebutik för den tidlösa och moderna kvinnan), Sisters&Brothers (ett helhetskoncept för män och kvinnor i målgruppen 25-45 år som vill klä sig snyggt) samt Kiddies (barnkläder från både trendiga och klassiska varumärken till åldrarna 0-18år). Under hösten kommer även frisören Sasha Juan och caféet Coffehouse by George att öppna.

"Sickla Köpkvarter har tagit ytterligare ett steg i utvecklingen av området, och adderandet av dessa nya butiker gör oss ännu starkare på mode, inredning och skönhet", säger Anette Persson, marknadsansvarig i Sickla Köpkvarter.

Läs mer på:

www.sickla.se

www.svenssons.se

www.noanoa.com

www.katarinaochvänner.se

www.sisters.se

www.brothers.se

www.kiddies.se

www.sashajuan.com

FAKTA OM SICKLA KÖPKVARTER:

Sickla Köpkvarter invigdes 2005 i ett historiskt industriområde och omfattar idag 68.000 kvm handel med 150 butiker och 10 miljoner besökare 2008. Sickla Köpkvarter är det enda köpkvarteret med ett brett urval unikt hantverk på Järnvägsgatan.

För mer information om Sickla Köpkvarter, vänligen kontakta Atrium Ljungberg:

Anette Persson, Marknadsansvarig, M: 073 031 88 31, E: anette.persson@ atriumljungberg.se

För ytterligare information och intervjuförfrågningar, kontakta Subito:

Mia Jorpes, T: 08-506 511 05, M: 070 722 43 13, E: mia.jorpes@subito.nu

• frisör