Mats Lekberg ställer ut fotografier i Subtopias inomhusgalleri

MATS LEKBERG | FOTOGRAFI | UTSTÄLLNING I SUBTOPIA |

19 SEPTEMBER - 28 OKTOBER 2016 |

Från 19 september och en månad framåt ställer Mats Lekberg ut i Subtopias inomhusgalleri. Mats har rest mycket runt om i världen och bilderna i utställningen är fotograferade i Sydostasien.

”Människorna är ofta en del av en miljö jag vill fånga. Jag tar oftast bilder på människor som inte vet att de blir fotograferade, då är de också naturliga på bilden. För att komma nära intalar jag mig att jag inte syns.”

Mats Lekberg arbetar som grafisk designer på Scandinavian Design Group men har fotografi som hobbysyssla sedan barnsben. Han fick en kamera av sina fotointresserade föräldrar när han var liten men det var inte först i gymnasiet som intresset växte mer, i samma takt växte även intresset för grafisk form, det går lite hand i hand.

Mats Lekberg inspireras av att vandra runt i nya okända miljöer och försöker hålla uttrycket så enkelt som möjligt. Han gillar små kameror då han kan vara så osynlig som möjligt för att få motiven naturliga som möjligt.

Om du är intresserad av att köpa bilderna kontakta: mats@lekberg.se

Pris: 600:-/st små, 800:-/st stora

• Konst