Fjärrvärmepriset i Sundsvall 2017

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 06:30 CEST

1 januari 2017 sänker Sundsvall Energi fjärrvärmepriset i Sundsvall. För en villakund i Sundsvall blir det nya priset 87 öre/kWh inklusive moms, vilket innebär en genomsnittlig sänkning med 0,7 procent.

- Prissänkningen är till största del ett resultat av det framgångsrika effektiviseringsarbete som vi under de senaste åren genomfört och ligger helt i linje med vår prisstrategi, säger Anders Jonsson, VD vid Sundsvall Energi.

Även i de yttre fjärrvärmenäten sänks fjärrvärmepriset. I Liden, Indal och Lucksta från 95,5 öre/kWh till 95 öre/kWh (inkl. moms) samt i Matfors och Kvissleby från 87,9 öre/kWh till 87 öre/kWh (inkl. moms).

För näringsfastigheter i Sundsvall innebär prisförändringen en genomsnittlig sänkning med 0,9 procent.

- Vi har tidigare haft en mycket återhållsam prisutveckling, att vi nu dessutom sänker fjärrvärmepriset känns extra roligt, säger Marcus Hedman, marknadschef vid Sundsvall Energi. Prissänkningen som vi genomför är en viktigt och tydlig signal till kunderna – att inflationen dessutom ökar ger kunderna dubbel effekt. Vi är jätteglada över den positiva trend som vi ser för fjärrvärme som värmealternativ.

För mer information, kontakta:

Anders Jonsson, VD, 060-19 20 72 / 070-313 01 71
Marcus Hedman, marknadschef, 060-19 16 14, 070-370 47 26
Therese Eriksson, kommunikationsstrateg, 060-19 16 17, 070-593 00 25

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och återvinning ska vara bra för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB.

Kommentarer (0)