Angereds första bilpoolsplats är öppnad

Nyhet   •   Dec 18, 2017 17:00 CET

Idag ställde Sunfleet ut sina första bilar i stadsdelen Angered i Göteborg. Bilarna - en Volvo V40 och V60 - är tillgängliga för alla Sunfleets medlemmar hela dygnet och finns att boka per timme i Angered Centrum.

Etableringen i Angered är en viktigdel i Sunfleets arbete med att utöka tillgängligheten av sina tjänsterutanför staden och i Göteborgsförorter. Tidigare i åröppnade Sunfleet även upp i Hisings Backa, Tuve och Hisings Kärra som en reaktion på den ökade medlemstillväxten där. Nu berättar Frida Enslöw, ansvarig för Sunfleet i Västsverige, att hon även vill bemöta den stora utökningen av medlemmar, i Angered.

-Bara under 2017 har antalet medlemmar i stadsdelen ökat med 40 % och detta vill vi möta genom att placera bilar närmare medlemmarna där de faktiskt bor – i Angered. Vi kommer börja med två bilar, men planen är att utöka med ännu fler bilar på sikt.

Här kan du läsa mer om den nya poolplatsen i Angered

Varför välja Sunfleet?

► Drivmedel ingår alltid.
► Över 1 400 bilar på 50 orter runt om i Sverige.
► Boka var du vill, du är inte knuten till en specifik stad eller pool.
► Dygnet runt-service.
► Olika modeller och storlekar att välja bland.

För bildmaterial

För frågor: Frida Jigberg, regionsansvarig Sunfleet Västsverige: 031-757 65 42