Bilpool i Almedalen- Sunfleet

Sunfleet laddar upp inför politikerveckan i Almedalen. För första gången finns man på plats för att ge den kommersiella bilpoolen ett ansikte samtidigt som en poolbil visas upp tillsammans med Volvo.

Almedalsveckan startar söndagen den 3 juli och är full med seminarier, utställningar, mingel och event. Arrangörerna är vitt sprida och det går att hitta något för de flesta. Sunfleet kommer delta för att skapa en större förståelse för hur bilpoolen fungerar men även för att visa upp ett klimatsmart alternativ till det egna ägandet av bilen.

– Med tanke på hur miljömedvetna vi är i Sverige så tror vi att Almedalen är helt rätt arena att visa upp Sunfleets bilpool och vi hoppas att så många som möjligt kommer och besöker oss säger Sandra Gyllby, marknadsansvarig Sunfleet.

Under Almedalsveckan kommer Sunfleet att finnas på plats för att visa upp en poolbil i hamnen. Sunfleet kommer även finnas med på seminariet -Mobilitet - fyra sätt att komplettera bilen och må bättre på köpet! som Gröna Bilister håller i under måndagen den 4/7.

Önskar du ytterligare information kontakta: Sandra Gyllby, sandra.gyllby@sunfleet.com, 031-757 65 60.

• almedalen
  • göteborg

Sunfleet är Sveriges största miljöbilspool med bilpooler på 27 orter i Sverige. Med mer än 400 bilar är Sunfleet norra Europas största bilpool. Sunfleet Carsharing är ett Volvoägt bolag och är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information besök gärna www.sunfleet.com