Ny bilpool i Skövde

Sunfleet öppnar upp en bilpool med fem bilar i Skövde. Bilarna finns tillgängliga för privatpersoner på kvällar och helger.

Detta är den första bilpoolen som Sunfleet öppnar upp i Skövde. Allt fler upptäcker fördelen med att inte äga en egen bil – inte minst av miljöskäl. Sunfleet har idag över 650 bilar i 33 andra städer runt om i Sverige.

Bilpoolen i Skövde är en så kallad halvöppen bilpool. Det betyder att den är dedikerad till ett företag på vardagarna och tillgänglig för privatpersoner på kvällar och helger.

- Det är fantastiskt kul att vi fått möjligheten att öppna upp en bilpool i Skövde. Priset för att äga en bil ökar hela tiden, och många får det helt enkelt inte att gå ihop ekonomiskt och då är våra bilpooler ett väldigt bra alternativ. Du betalar bara för den tid du lånar bilen och den sträcka du kör den, säger Sandra Gyllby marknadschef Sunfleet.

Fakta om bilpoolen i Skövde

Fem Volvo-bilar

Tillgängliga för privatpersoner

måndag-torsdag 17:00-22:00, 06:00-07:30

fredag 15:00-24:00, 06:00-07:30

lördag-söndag 06:00-22:00

Adress Petter Heléns gata 2, Skövde (parkeringshus, våning 4)

Platserna är uppmärkta med Sunfleets skyltar.

Så här fungerar Sunfleet
Sunfleet är Sveriges största bilpool som erbjuder ett klimatsmart och enkelt alternativ till eget bilägande, du har tillgång till bilarna dygnet runt och har möjlighet att hyra bil per timme eller per dygn, så länge du vill.

Bilarna står utplacerade i närhet av din bostad och arbete, på reserverade platser och kan bokas via internet, telefon eller mobil applikation (iPhone eller Android) ända ner till minuten innan du behöver bil.

I medlemskapet i bilpoolen ingår skatt, försäkringar och underhåll. Du betalar per timme och per kilometer som du kör. Alla bilar i bilpoolen är nya, säkra och miljöklassade (miljöfordon enligt Regeringens definition).

Här har du även möjlighet välja bilmodell efter ändamål, en stor bil om du behöver eller en mindre om det räcker.

För mera information och pressbilder vänligen kontakta

Sandra Gyllby

Marknadschef Sunfleet

• arbetsförmedlingen