Sålde bilen och blev medlem i Sunfleet

Joachim Floberg från Lerum hade ägt sin dåvarande bil i sex år och på grund av värdeminskningen var det dags att sälja den och köpa en ny. Att sälja bilen var inga problem, men att hitta en ny var lite svårare. En dag när Joachim promenerade i centrala Lerum fick han syn på ett antal Sunfleet-parkeringsplatser och slogs av tanken, hur vore det att istället för att köpa en ny bil gå med i en bilpool?

Sunfleet har ett antal pool-bilar i centrala Lerum, vilket är femton minuters promenad från Joachims hem.

– Jag åker tåg eller buss till jobbet i centrala Göteborg, okynneskörandet med bil har jag slutat med, nu kör jag bara bil när jag ska storhandla, hälsa på vänner eller liknande och då är det Sunfleet-bil som gäller, Säger Joachim Floberg.

Anledningarna är flera till att Joacim valde att bli medlem hos Sunfleet istället för att köpa en ny bil. Den gamla bilen kostade Joachim ca 5200/månad, och då är inte extrakostnader såsom reparationer med mera inräknat. I dagsläget, inklusive månadskort för kollektivtrafiken, så är Joachims totala kostnad ca 2300 kronor/månad.

– Förutom att det kostar massa pengar så tar det tid att ha egen bil. Det ska besiktigas, lagas, bytas däck, städas, ja allmänt underhåll. Och dessutom att äga en bil som drar 1,1 liter milen är inte direkt klimatsmart.

Så här fungerar Sunfleet
Sunfleet är Sveriges största bilpool som erbjuder ett klimatsmart och enkelt alternativ till eget bilägande, du har tillgång till bilarna dygnet runt och har möjlighet att hyra bil per timme eller per dygn, så länge du vill.

Bilarna står utplacerade i närhet av din bostad och arbete, på reserverade platser och kan bokas via internet, telefon eller mobil applikation (iPhone eller Android) ända ner till minuten innan du behöver bil.

I medlemskapet i bilpoolen ingår skatt, försäkringar och underhåll. Du betalar per timme och per kilometer som du kör. Alla bilar i bilpoolen är nya, säkra och miljöklassade (miljöfordon enligt Regeringens definition).

Här har du även möjlighet välja bilmodell efter ändamål, en stor bil om du behöver eller en mindre om det räcker.

För mera information och kundcase vänligen kontakta

Sandra Gyllby
Marknadschef Sunfleet
072-159 20 60