Sunfleet öppnar bilpool i Landskrona

Idag öppnar Sunfleet sin första bilpool i Landskrona. Bilpoolen är öppen för allmänheten kvällar och helger. Under arbetstid i veckorna är bilpoolen dedikerad till de anställda hos Arbetsförmedlingen.

Bilpoolen i Landskrona är placerad i närheten av Arbetsförmedlingens kontor på Säbygatan 16.  Till en början att ställs två bilar dit, två Volvo V50. Är bilarna är fullbokade ofta så kommer en utvärdering kanske bidra till att bilpoolen utökas.

– Det är jätteroligt att vi får chansen att öppna i Landskrona. Vi vill ha så stor spridning som möjligt på våra bilar för att möjliggöra för våra medlemmar att det finns bil att tillgå i hela Sverige. Vi tror och hoppas på att allmänheten i staden också tar till sig bilpoolen och börjar använda den, säger Sandra Gyllby, marknadsansvarig Sunfleet. Sunfleets dryga 17 000 medlemmar kan med den nya bilpoolen i Landskrona boka bil i 29 orter. Över 500 bilar finns utplacerade i Sunfleets bilpooler landet runt, från Luleå i norr till Malmö i söder.

• poolplats
  • arbetsförmedlingen
  • skåne

Sunfleet är Sveriges största miljöbilspool med bilpooler på 29 orter i Sverige. Med mer än 500 bilar är Sunfleet norra Europas största bilpool. Sunfleet Carsharing är ägt  av Hertz biluthyrning och är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information besök gärna www.sunfleet.com