Sunfleet öppnar ny bilpool i Kalmar!

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2011 13:41 CET

Idag öppnar Sunfleet sin första bilpool i Kalmar. Bilpoolen kommer att vara öppen för allmänheten kvällar och helger. Under arbetstid i veckorna kommer bilpoolen vara dedikerad till de anställda hos Arbetsförmedlingen.

Bilpoolen i Kalmar kommer att vara placerad i närheten av Arbetsförmedlingens kontor på Borgmästaregatan 5.  Man kommer till en början att ställa dit fem bilar, fyra Volvo V50 och en Volvo C30 . Är bilarna är fullbokade ofta så kommer en utvärdering kanske bidra till att bilpoolen utökas.

– Det är jätteroligt att vi får chansen att öppna i Kalmar. Vi vill ha så stor spridning som möjligt på våra bilar för att möjliggöra för våra medlemmar att det finns bil att tillgå i hela Sverige. Kalmar är en viktig strategiskt stad och vi tror och hoppas på att allmänheten i staden också tar till sig bilpoolen och börjar använda den, säger Sandra Gyllby, marknadsansvarig Sunfleet. Sunfleets 15 600 medlemmar kan med den nya bilpoolen i Kalmar boka bil i 27 orter. Över 480 bilar finns utplacerade i Sunfleets bilpooler landet runt, från Luleå i norr till Malmö i söder.

Sunfleet är Sveriges största miljöbilspool med bilpooler på 27 orter i Sverige. Med mer än 480 bilar är Sunfleet norra Europas största bilpool. Sunfleet Carsharing är ett Volvoägt bolag och är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information besök gärna www.sunfleet.com