Vernissage och invigning av idéträdgårdarna i Rottneros Park 25 juni

Vernissage och invigning av idéträdgårdarna i Rottneros Park 25 juni

Vernissage i Rottneros Park 25 juni kl. 13.00 och invigning av idéträdgårdarna.

Under tiden 25 juni - 9 augusti visas skulpturer av konstnärerna Eva Lange, Eva Marklund och konstnärsparet Karin Lind och Simon Häggblom.

Eva Lange

Eva Lange visar tre stora glaskärl med titeln ”Örat”. Eva Lange är född 1935 i Stockholm och har sedan mitten av sextitalet varit verksam som skulptör. Eva har en omfattande utställningsverksamhet med utställningar på Konstakademien i Stockholm och nu senast en egen paviljong på Körsbärsgården på Gotland.

Eva Marklund

Hos Eva Marklund finns också en stark närhet till natur och naturfenomen. Den skulptur hon visar i Rottnerosparken är ett återbesök i den norrländska skogssjö hon badade i som liten. Konstruerad i järn som en ring, en skogssiluett med titeln ”Färssjön”.

Eva Marklund är född i Söderhamn. Sedan mitten början på 90talet är hon verksam som konstnär.

Karin Lind och Simon Häggblom

Karin Lind och Simon Häggblom visar skulpturgruppen SVANROSA .

SIMKA är projektnamnet för bildkonstnärerna Simon Häggbloms och Karin Linds gemensamma konstnärliga verksamhet. Genom SIMKA kombinerar de sitt kunnande från bildkonst, scenografi och landskapsarkitektur.

Utställningarna ovan är ett samarbete mellan Rottneros parken Sunne kommun och Ateljé Hea/Thomas Magnusson