SunPine ny sponsor till LHF/MSSK!

SunPine går in som stor sponsor i Luleå Hockeys damsatsning.

- För oss är jämställdhet viktigt, vi vill aktivt förbättra hockeydamernas förutsättningar, säger Magnus Edin, vd, SunPine.
- SunPine jobbar intensivt med hållbarhet, som industri med klimatsmarta produkter, men också som sponsor med jämställdhet i fokus. Det är vi oerhört glada för, säger Stefan Enbom, vd, Luleå Hockey.

SunPine är bioraffinaderiet som tillverkar talldieseln som via Preem når marknaden som världens enda Svanen-märkta diesel. En miljardindustri i hållbarhet. Deras talldiesel eliminerar CO2 motsvarande 157 672 dieselbilar årligen. SunPines fabrik på Haraholmen i Piteå har under åren utvecklats, byggts ut och nya produkter lagts till produktportföljen. Och företaget är sedan länge en stor sponsor för damallsvenska fotbollslaget Piteå IF.

Att stötta just damidrott är viktigt för företaget. Att verka för jämställd idrott och likvärdiga förutsättningar.

Nu kliver SunPine in som sponsor i Luleå Hockey/Munksund SSK.

Magnus Edin, vd, SunPine:

• Vi har följt damsatsningen med intresse och att Luleå Hockey prisas för sitt jämställdhetsarbete bland annat på Eldsjälsgalan är ett kvitto på att man gör något bra. Vi vill förstärka det arbetet. Vi tycker det är viktigt att damhockeyn utvecklas och att unga tjejer får chansen att utöva ishockey. Vi vill uppmana fler företag att tänka som oss, stötta damerna så att vi långsiktigt kan bygga damhockeyn nationellt.

Stefan Enbom, vd, Luleå Hockey:

• Vi är oerhört tacksamma och glada för att SunPine stöttar vår damverksamhet. Det är en spännande klimatsmart industri som präglas av nytänkande innovation och aktivt hållbarhetstänk. Att de vill hjälpa oss bli ännu bättre i talangutvecklingen på damsidan och ge damerna bättre grundförutsättningar ger framtidstro.