​Start NORDIC tar 30 entreprenörer till San Francisco

Totalt 30 Nordiska entreprenörer reser till San Francisco, som en del av det Nordic Innovation-finansierade initiativet Start NORDIC, i början av mars. Svenska startups har nu möjlighet att ansöka till att bli en av de sex som, tillsammans med representanter från grannländerna, deltar på LAUNCH Festival och får både resa och boende betalt.

Efter att medverkat på Pirate Summit i september 2015 blir nästa steg för Start NORDIC en resa till San Francisco den 2-4 mars för LAUNCH Festival. LAUNCH Festival är en av världens största och bästa startupevents. Det samlar 15 000 personer och 250 talare och fokus ligger på att hjälpa grundare med hur de bör bygga, skala och ta in investeringar för att kunna bygga nästa generations stora bolag. Exempel på bolag som tidigare medverkat är Dropbox, FitBit, Mint, Yammer och många fler.

Ansök här för att bli en av de sex svenska startups som deltar!

Start NORDICs partners är SUP46 i Sverige, Startup Norway i Norge, The Nordic Web och Happiest Man Alive i Danmark, Turku Science Park Ltd i Finland samt Icelandic Startups och E4 på Island.

Om Start NORDIC:
Projektet Start NORDIC startades i februari 2014. Det är finansierat av Nordic Innovation och syftet är att hjälpa Nordiska startups ut i världen. Under de senaste två åren har man underlättat för lovande Nordiska startups genom att sätta dem i kontakt med rätt personer i världens mest framgångsrika ekosystem och stötta dem längs vägen. Målgruppen är Nordiska startups som vill bli globala. www.startnordic.com

Georgina Varadi

Presskontakt PR & Communications Manager +46734443446