​SUP46s nya adress – flyttar till Mood-kvarteret 1 april

Idag tillkännagavs att startuphubben SUP46 flyttar till Mood-kvarteret när de i april lämnar sina nuvarande lokaler vid Gallerian. Det nya kontoret på Regeringsgatan 65 omfattar totalt 2000 sammanhängande kvm och ger SUP46 möjlighet att samla sina medlemmar på ett och samma plan. Inflyttningsdatum är satt till 1 april 2016.

– Vi sökte en kreativ plats i hjärtat av Stockholm där vi kan inspireras och utvecklas. Sedan starten för två år sedan har vi lärt oss mycket kring våra egna och våra medlemmars behov. Det ser vi fram emot att kunna applicera när vi nu flyttar, säger Jessica Stark, VD på SUP46. Tillsammans med designern Mikael Lagerström, nu på Design Lab, som tidigare har arbetat med IKEA, H&M och utvecklat koncept för ytterligare en internationell möbelkedja, kommer vi att skapa en fantastisk känsla, en SUP46 lokal 2.0.

SUP46 (Startup People of Sweden) är ett medlemskapsbaserat community för digitala startups med globalt fokus. Sedan starten i oktober 2013 har de faciliterat tillväxt för sina medlemmar genom ett nätverk av investerare, partners och rådgivare. SUP46 har hittills hållit till på Regeringsgatan 29 och har för närvarande drygt 50 startups som medlemmar, däribland Fishbrain, Instabridge och Universal Avenue.

– Vi är både stolta och glada över att SUP46 återigen har valt oss som samarbetspartner. Att de är med och formar även kvarteren runt Mood Stockholm tillsammans med oss är jättekul. Jag är övertygad om att de kommer att göra ett starkt avtryck, säger Mats Hederos, VD på AMF Fastigheter.

Stora mediebolag, rutinerade investerare, strategiska statliga organisationer och andra respekterade aktörer med erfarenhet av startups stöder SUP46. SUP46s partners är MTGx, Schibsted Growth, Bonnier Growth Media, Northzone, Creandum, Industrifonden, GP Bullhound, STING (Stockholm Innovation & Growth), Almi Invest, Stockholm Business Region, VINNOVA, AMF Fastigheter och Stockholm School of Entrepreneurship. SUP46s sponsorer är CISCO, Microsoft, Jansson & Norin, Grant Thornton, SEB, Nasdaq och MNDx.

• sup46
  • amf fastigheter
  • amf
  • jessica stark
  • mood stockholm

ABOUT SUP46

Startup Hub SUP46 was founded in 2013 to gather the startup community. Through the world-class ecosystem of investors, advisors and partners, members are offered a competitive advantage. Located in the heart of Stockholm, it is home to more than 50 startups and a natural meeting place for the startup community. Only the most exciting and innovative companies, mainly within Internet, mobile, media, IoT and gaming, are accepted as members.
www.sup46.com

Georgina Varadi