Supersavertravel.se lanserar affärsresor

Nu blir det billigt, tryggt och enkelt för affärsresenärer att boka resor på internet. Onlineresebyrån Supersavertravel.se utökar sitt utbud av tjänster och lanserar affärsresor.

På Supersavertravel.se kan nu affärsresenärer prisjämföra flyg, hotell samt hyrbil för att hitta det bästa och mest prisvärda alternativet. Kunden kan enkelt skapa ett företagskonto hos Supersavertravel.se, där man kan ansluta fritt antal kollegor, för att sedan boka sin och även kollegornas affärsresa.

- Detta är något som många har efterfrågat och redan idag är ca 15 % av våra kunder affärsresenärer. Vi vill vara det självklara valet för affärsresenärer och vi vill vara det både för små och medelstora företag. För att vara det måste vi göra det enklare för dem att boka sina resor hos oss och nu blir det enklare än någonsin, säger Ralph Axelson, VD på Supersavertravel.se.

I samband med affärsresor släpper Supersavertravel.se även ett par mindre nyheter, en av dem är den så kallade tidtabellen. I tidtabellen kan kunderna snabbt och enkelt hitta de möjliga ut- respektive hemresorna på en och samma sida, vilket förenklar sökprocessen för samtliga kunder.

Många affärsresenärer bokar idag sina resor direkt hos flygbolagen men de som bokar hos Supersavertravel får en snabb överblick och kan kombinera olika flygbolag för att hitta den bästa lösningen. De kan samtidigt fortsatt få flygbolagens bonussystem och även ta del av Supersavertravels egna bonussystem. Det bonusprogram som Supersavertravel.se har gäller nu även för affärsresor, vilket innebär att det nu blir möjligt att samla bonus för både privatresor och affärsresor.

- Allt fler företag försöker få de anställda att bli mer kostnadsmedvetna, att boka affärsresorna hos Supersavertravel är ett steg i rätt riktning. Det är samma priser som för privatpersoner vilket är lägre priser än hos de traditionella affärsresebyråerna, de kan få dubbla bonusar och vi har en helhetslösning för våra kunder. Historiskt sett har inte de traditionella affärsresebyråerna utnyttjat internets möjligheter att förenkla för resenärerna, detta gör vi nu och ser en stor potential för framtida tillväxt, avslutar Johan Elwin, Affärsutvecklingschef för Supersavertravel.se.

För mer information kontakta:

Ralph Axelson, VD
Tlf:
+46 (0)70 869 29 14
Email: ralph.axelson@etraveli.com

Johan Elwin, Affärsutvecklingschef
Tlf.: +46 (0) 70 767 54 42
E-mail: johan.elwin@etraveli.com

• supersavertravel
  • affärsresor
  • tidtabell

Om Supersavertravel

Supersavertravel är en av Nordens största Internetresebyråer och erbjuder flygbiljetter, hotell, flyg+hotell och hyrbilar. Supersaver finns representerat i 5 länder: Sverige, Danmark, Norge, Finland och Holland.

Supersavertravel ingår i Nordens största Internetresebyråkoncern, European Travel Interactive (eTRAVELi) med högst marknadsandelar i Norden. 2011 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder kronor på 6 marknader.