SUPRA NERO-X – Trådlösa sporthörlurar i flygplanskomposit

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2018 09:57 CEST

NERO-X – Trådlösa sporthörlurar i flygplanskomposit

NERO-X är en ny innovativ trådlös sporthörlur med +12 timmars speltid. Modellen är en vidareutveckling av testvinnaren NERO och har en ultralätt och slitstark konstruktion i militärklassad flygplanskomposit och Kevlar®

NERO-X har en stabil trådlös överföring via Bluetooth®. Hörluren är optimal för sport- och träning och de unika materialvalen gör den svett- och stötsäker. Batteriet laddas på under 2 timmar och ger hela +12 timmars trådlös speltid.

NERO-X är utvecklad för allroundbruk och uppfyller de tekniska kraven från dagens smartphones. Hörlur och kabel är symmetriskt avvägda för att ge en optimal viktfördelning. Ljudet är detaljrikt med en balanserad avvägning mellan diskant, mellanregister och distinkt bas vilket gör att NERO-X lämpar sig väl till både musik, tal och filmljud.

Den komfortabla konstruktionen förhindrar även ljudläckage vilket maximerar lyssnarens ljudupplevelse oavsett omgivning. Den egenutvecklade fjärrkontrollen har en störningsfri digital mikrofon från MEMS Technology med 360° ljudupptagningsområde.

NERO-X är konstruerad enligt SUPRA´s världsberömda "No Nonsense” koncept vilket innebär att produkten har en tekniskt förankrad design, den är byggd i högsta möjliga materialkvalitet samt att den tillverkas i en egenkontrollerad produktionskedja.

SUPRA uppfyller bl.a. de militära kvalitetskraven från det svenska och amerikanska flygvapnet.

Produkter från Sound By Sweden distribueras via Instansia Nordic AB.

Tillbehör:
4 par hörlurskuddar i silikon (S/M/L/XL), 2 par sportvingar, Activity clips© (avtagbart aktivitetsclips som kan användas vid fysisk aktivitet), Kabelhanteringsklämmor, Laddkabel MicroUSB, Förvaringscase

Tekniska specifikationer:
Drivenhet: Egenutvecklat 9mm dynamiskt med neodymium magnet, SBS9Dv3
Frekvensrespons: 16Hz-22KHz
Impedans: 22 Ohm
Känslighet: 98dB @ 1KHz
Distorsion: < 3%
Kabel: SUPRA TPE-islolerad och Kevlar® förstärkt, syrefri 7N koppar
Mikrofon: Egenutvecklad med Digital MEMS-teknologi
Bluetooth: Egenutvecklad “Quick´n easy” funktionalitet
Ljudformat: AAC, SBC
Batterikapacitet: +12 timmar speltid, laddtid < 2 timmar
Skyddsnivå: Svett- och stötsäker
Vikt: 12,5 gram
Färger: Blackout, Whiteout

SUPRA Introducerar den nya generations hörlurar.
Bakom utvecklingen av hörlurarna ligger svenska SUPRA som med sina 42 år i branschen bl.a. uppfyller kvalitetskraven för det militära flyget. All utveckling sker under filosofin "No Nonsense” design.