NiTRO-TX kommer i två versioner, TX och TX PRO med brusreducering.

SUPRA NiTRO-TX | TX PRO ANC – nästa generations premium True wireless

NiTRO-TX och NiTRO-TX PRO ANC är två helt trådlösa premiumhörlurar som lanseras inom kort. Båda modellerna är tillverkade i titanaluminid och armerad flygplanskomposit och har en världsledande batteritid på hela 12.5 timmar. Flaggskeppsmodellen TX PRO ANC är även utrustad med aktiv brusreducering. Båda modellerna har 24 bitars HD-ljud och mikrofoner med HD Voice support för kristallklart samtalsljud.

Modellerna är framtagna för användare med högt ställda krav på både ljud, prestanda och materialkvalitet. Den stilfulla designen i kombination med hög komfort skapar sann premiumkänsla.

De integrerade HD voice mikrofonerna ger ett högupplöst samtalsljud och stabiliteten i blåtandsöverföringen gör dessa hörlurar till en pålitlig partner vid viktiga affärssamtal. Modellerna har även ”One Piece Function” (s.k. TWS Plus) vilket betyder att man kan välja att använda endast en hörlur i taget.

HD-ljudet i 24 bitar bidrar till ett fantastiskt ljud fullt i klass med våra kabelbundna produkter. NiTRO-seriens testvinnande ljudbild är framtagen och anpassad för såväl musikfantasten och affärsresenären. Ljudet kan beskrivas som kraftfullt och dynamiskt samtidigt som det trimmade mellanregistret och den kristallklara diskanten gör att det passar alla typer av musik, ljudböcker och filmljud.

PRO ANC-modellen är utrustad med den senaste tekniken inom aktiv brusreducering (ANC). Detta i kombination med HD voice mikrofonerna underlättar för att föra i samtal i exempelvis öppna kontorslandskap, på flygplatsen eller på tunnelbanan.

Trots sitt kompakta format får man ändå ut hela 12.5 timmars lyssningstid tack vare de högeffektiva batterierna. Hörlurarna snabbladdas i det medföljande laddningsetuiet (USB-C) som kan ladda hörlurarna upp till 4 gånger.

De intelligenta multifunktionsknapparna med touch-funktion ger dig möjligheten att svara/lägga på samtal, spela/pausa musik, justera volym upp/ner samt byta låt. Du kan också aktivera telefonens virtuella röstassistent såsom ex. Google™ och Siri™ m.fl.

SUPRA NiTRO-TX och TX PRO ANC är likt tidigare modeller tillverkade i slitstarka och militärklassade material såsom armerad flygplanskomposit, vilket gör dem både svett- och stötsäkra.

Rek. pris: NiTRO-TX 1399:- / NiTRO-TX PRO ANC 1.799:-

Företaget bakom SUPRA uppfyller bl.a. de militära kvalitetskraven för både det svenska och amerikanska flygvapnet.

Produkter från Sound By Sweden distribueras via Instansia Nordic AB.

Om Sound by Sweden

Sound by Sweden utvecklar klassledande ljudprodukter med svårslagen prestanda och kvalitet. Ny innovativ teknik, unika materialval och egenkontrollerad produktionskedja borgar för produkter av absolut världsklass. Utmärkelser som "Årets bästa hörlur", "Särskilt rekommenderade", "Bästa köp", "Testvinnare", "Bäst i test" styrker detta påstående. Vi har valt att kalla det New Generation of Sound.

Anders Svensson

Presskontakt COO Global

Patrik Dahlström

Nordic Distributor Instansia Nordic AB

New Generation of Sound

Sound by Sweden är ett svenskt teknikföretag med fokus på innovativ teknik och producerar ljudprodukter till privatpersoner, företag och myndigheter. Spjutspetsteknologi kombineras med unika material som vittnar om hela designfilosofin och säkerställer klassledande produkter av högsta kvalitet och prestanda.

Teknisk kunskap och kvalitetskontroll härstammar från det kända svenska ingenjörsföretaget Jenving Technology AB, världsberömt för sitt varumärke SUPRA Cables, med över 40 års erfarenhet inom branschen.

Det här är anledningarna till att produkter från Sound by Sweden och SUPRA uppfyller kvalitetskraven för det militära flyget.

Sound by Sweden
Nygränd 5