Linda Stafsing ny projektkoordinator

Linda Stafsing är ny medarbetare på Sustainable Business Hub. Hon kommer att jobba som projektkoordinator för projekten Cleantech TIPP, ACE och Greater Copenhagen Matchmaking. Hon har tidigare arbetat på Svenskt Näringsliv, både i Bryssel och i Malmö och har en master i miljö- och naturresursekonomi från Köpenhamns Universitet.

- Lindas nätverk på kommunerna i Skåne och hennes utbildning utökar den kompetens och det nätverk som Sustainable Business Hub redan har. Att hon dessutom kan danska kommer väl till pass då vi deltar i flera gränsöverskridande projekt med danska partners, säger Håkan Rosqvist, tf VD för Sustainable Business Hub.

- Det känns väldigt roligt att få börja jobba på Sustainable Business Hub. Det är spännande att kastas in i projekten och få lära mig av mina nya duktiga kollegor, säger Linda Stafsing.

För mer information:
Håkan Rosqvist: 0734-38 73 44 eller hakan.rosqvist@sbhub.se
Linda Stafsing: 072-356 80 00 eller linda.stafsing@sbhub.se

Sustainable Business Hub är ett triple helix-nätverk för hållbarhet och miljöteknik. Våra medlemmar är företag, offentlig sektor och akademi. Vi erbjuder våra medlemmar en plattform där utveckling, innovation och affärer för hållbara lösningar genomförs