Sustainable Business Hub stärker organisationen

Sustainable Business Hub har stärkt personalstyrkan och anställt två nya medarbetare. Lars Persson är ny affärsutvecklare med ansvar för hemmamarknaden och Susanna Mårtensson tar plats som marknads- och eventansvarig.

- Vi är inne i en spännande utvecklingsfas där vi skapar värdekedjor av företag för export, utvecklar testbäddar och tittar på fler sätt att matcha miljöteknikföretag mot potentiella kunder. Lars och Susanna tillför värdefull kompetens inom affärsutveckling, försäljning och marknadsföring i det arbetet.

Lars Persson har tidigare erfarenhet som controller, key account manager och försäljningschef i ett flertal företag i Norden, med tyngdpunkt på livsmedelsindustri. Lars har även flerårig erfarenhet som managementkonsult med inriktning på affärs-, organisations- och säljutveckling. Han kommer närmast från Splendor Plant där han var försäljningschef.

Susanna Mårtensson har tidigare erfarenhet som Yield Assistant med fokus på kampanjer, sociala medier och strategisk prissättning, försäljning mot B2B och B2C samt produktion av rundresor. Hon har en bred erfarenhet inom service och en akademisk bakgrund mot event management och företagsekonomi med inriktning marknadsföring. Hon kommer närmast från Solresor där hon arbetat som reklamationshandläggare.

För mer information, kontakta:

Per Simonsson, VD
tfn: 0766-34 75 63
e-post: per.simonsson@sbhub.se

Heidi Olsson, kommunikatör
tfn: 070-622 01 08
e-post: heidi.olsson@sbhub.se

• nyanställd
  • rekrytering

Sustainable Business Hub är ett nätverk för miljöteknikföretag i södra Sverige. Vi arbetar för att öka företagens affärsmöjligheter på hemmamarknaden och exportmarknaden samt skapa kontaktytor gentemot akademin.