Suzuki på GGN

I årets upplaga av GGN satsar Suzuki på ett brett startfält bestående av folkkära kändisar, Suzuki-personaloch hårdsatsande elitförare. Bland annat kommer vi att få se Mattias Särnholm från ”Roomservice” som gör en slags comeback, efter att tidigare tävlat på SM-nivå i enduro under 90-talet. Dessutom har han kört ett par GGN tidigare med olika resultat.

Som följd av en lätt 40-årskris fick han förfrågan från Team Suzuki om han kan tänka sig köra en RMX450Z för deras ”fabriksteam”. I ”Suzuki-teamet” får Mattias Särnholm även sällskap av FMX-föraren Fredrik ”Fredd” Johansson, Patrik ”Budda” Andersson (förflutet inom roadracing, kommentator och aktuell som programledare i ”Sveriges värsta bilförare”), Pro-Superbikeföraren Filip Backlund och den folkkäre skådespelaren Olle Sarri, som nyligen gjorde en fantastisk huvudroll i thrillern ”Apan”.

Dessutom kommer Klas Östlund, Affärsenhetschef för Två hjul hos KGK Motor AB, delta tillsammans med flera av sina kollegor. Vidare kommer junioren Pontus Högberg (son till Bo högberg som vann Junior SM i 125-klassen 1982 och som har flera fina resultat i GGN i bagaget) att debutera på GGN med en Suzuki RMX450Z.

-GGN är en av världens största endurotävlingar, där glada motionärer blandas med toppförare. Suzuki kommer att ha en särskild tankslinga där vi kommer att erbjuda samtliga Suzukiförare i tävlingen dryck och energiladdat tilltugg. Dessutom kommer vår tekniskt kunniga personal göra allt i sin makt för att ge dig den bästa möjliga supporten, förklarar Klas Östlund.

Kör du en Suzuki är du alltså välkommen att ställa dina personliga tillhörigheter, såsom exempelvis bensindunk, hos Suzuki i tankslingan.