Interflorabutiker kan nu erbjuda sina privatkunder att betala mot faktura

Sedan en tid tillbaka kan Interfloras butiker erbjuda även privatkunder att handla mot faktura, något som tidigare enbart varit möjligt för företagskunder. Det sker i samarbete mellan butiken, kassasystemet Easypos och SveaWebPay.

En av dessa butiker, Kallhälls Blomsterhandel, berättar att om en privatkund vill betala mot faktura knappar butiken bara in personnumret så sker kreditkontrollen online. Fakturan övertas i det läget av SveaWebPay som skickar ut den till kunden. Butiken får sina pengar från SveaWebPay inom tre dagar, medan fakturan har en betalningstid på tio dagar.

Genom att erbjuda faktura till sina kunder får butikerna ett bra kassaflöde utan att behöva hantera kontanter. För butiken blir det inte högre kostnader än för ett vanligt kortköp eftersom aviseringsavgiften betalas av slutkunden.

En trygg betalning både för butik och slutkund som passar de flesta branscher!

Läs mer om vad Kallhälls Blomsterhandel säger om betaltjänsten i vårt senaste nyhetsbrev, eller ring oss gärna om du är intresserad så berättar vi mer!

Torbjörn Malmqvist
Försäljningsansvarig SveaWebPay