Svea Ekonomi och Bygghemma i exklusivt partnerskap

Sedan 2012 har Svea Ekonomi, med goda resultat, levererat betallösningar till Bygghemma.se - Nordens ledande internetbutik inom gör-det-själv sektorn. Med start december 2015 utökade Svea Ekonomi och Bygghemma sitt samarbete, med ett långsiktigt exklusivitetsavtal.

– "Vi på Svea Ekonomi är stolta över det utökade samarbetet med Bygghemma. Vi tycker alla att det är extremt inspirerande att samarbeta med en så skicklig och framstående e-handlare. Koncernen har med VD Mikael Olander i spetsen gjort en imponerade resa, och det är ett mycket kompetent team". Säger Lennart Ågren, VD på Svea Ekonomi.

Partnerskapet mellan Svea Ekonomi och Bygghemma innebär att Svea Ekonomi får exklusivt ansvar för betallösningar i Sverige, Norge och Finland med intentionen att på sikt utöka till ytterligare länder.

– "För oss är det viktigt att ha en helhetspartner, Svea Ekonomi är flexibla och engagerade och avlastar oss i vårt arbete. Något som gör det lättare för oss att vara snabbfotade och fortsätta att växa som verksamhet. Det är också viktigt för oss att ha en leverantör som är duktig på kreditbedömning – där är Svea Ekonomi bäst, och med hjälp av dem har vi bland annat ökat vårt genomsläpp i kassan". Säger Mikael Olander, VD på Bygghemma.

Sam Eid Key Account Manager och ytterst ansvarig för samarbetet med Bygghemma på Svea Ekonomi.

- ”Svea Ekonomi strävar kontinuerligt efter att vara tillgänglig för kunden med att erbjuda betallösningar i framkant och kundservice i världsklass. Sedan start har samarbetet grundat sig i en partnerrelation där båda partnerna driver varandra framåt. En tidig satt målbild har bidragit till optimerade betallösningar för Bygghemmas verksamhet och våra gemensamma kunder. Branschen rör sig fort, och för oss som partner gäller det att alltid vara på tå och leverera bästa möjliga lösning”.

Vid frågor kontakta
Lennart Ågren, VD Svea Ekonomi: 070 – 535 90 63
Mikael Olander, VD Bygghemma Group: 070 – 819 43 00

Om Bygghemma Group
Investmentbolaget Nordstjernan gick 2014 in som majoritetsägare av Bygghemma Group. Affären beskrevs då som årets största svenska e-handelsaffär. Bygghemma är Nordens ledande onlineaktör inom byggvaruhandel. Sedan lanseringen av Bygghemma i Sverige 2006 har bolaget snabbt vuxit till en handelskoncern med 12 webbutiker i Norden, och 9 showrooms. På Bygghemma Group arbetar idag cirka 200 medarbetare på 6 kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Omsättningen har gått från en kvarts miljard kronor för fyra år sedan till närmare 2 miljarder kronor 2015. Bygghemma och trenden att köpa byggvaror på nätet har växt så det knakar senaste åren.