Svea Ekonomi väljer Forsberg & Co

Svea Ekonomi går in i ett nytt utvecklingsskede och är i behov av att kommunicera en rad nya digitala tjänster till marknaden. Nästa steg är att byta strategisk kommunikationspartner.

Som partner för samarbetet har valet fallit på reklam- och produktionsbyrån Forsberg & Co, efter ett upphandlingsarbete under våren.

– För Svea Ekonomi är det viktigt att fokus ligger på kunden i allt vi gör, och det vill vi ska avspeglas i vår kommunikation. Valet föll på Forsberg & Co för att vi upplever att de delar vår vision och för att de på ett nytänkande sätt kombinerar strategi, kreativitet och produktion, förklarar Peter Balod, CMO på Svea Ekonomi.

– Vi identifierade redan tidigt hur viktig den rörliga kommunikationen är för Svea Ekonomi, och att den väntas spela en ännu större roll i framtiden, säger Lennart Söderblom, Senior Business Director på Forsberg & Co.

Forsberg & Co kommer att bistå Svea Ekonomi med rätt verktyg för att underlätta den varumärkesförflyttning företaget har för avsikt att göra. Ökad närvaro och snabbhet är faktorer som kommer att vara avgörande för att lyckas, bedömer han.

Svea Ekonomi etablerades 1981 och är ledande inom anpassade lösningar för finansiering, betalningar och administration för både företags- och privatmarknaden. Koncernen omsätter cirka 2 miljarder kronor och antalet anställda är drygt 1 000 personer. Förvärvstakten är hög, både inom och utom Sverige. I dag bedrivs verksamhet i tio länder i Europa.

Vid frågor, kontakta:

Peter Balod