Amfa Bank erbjuder nu marknadens bästa räntor för att fira ett år!

– Ett år som bank firas med räntehöjning till 2,20 procents ränta från första kronan på vårt transaktionskonto.

Vi kan i kombination med factoringtjänster erbjuda våra företagskunder den service det innebär att inneha ett transaktionskonto där pengarna är rörliga hela tiden och där vi nu ger en ränta på 2,20 procent från första kronan. Vi erbjuder även marknadens högsta sparränta för privatpersoner på 2,70 procent. Kontot omfattas av den statliga insättningsgarantin.

”Vi är ett av de få factoringföretag som kan erbjuda kunder pengarna direkt på ett eget företagskonto och det är med glädje vi nu dessutom erbjuder marknadens bästa räntevillkor”, säger Michael Forsman, VD Amfa Bank.

”Vi vet att den helhetslösning vi därmed kan erbjuda hjälper framför allt företag i en expansiv fas”, fortsätter han.

Amfa Bank har funnits i över 20 år och är idag Sveriges enda bank med fakturaköp som kärnverksamhet. Factoring av typen fakturaköp är en tjänst, som hjälper företagen att omvandla kundfordringar till likvida medel. Samtidigt försvinner kredit- och valutarisk, administrationen blir mindre och nyckeltalen bättre.

Amfa Bank introducerade fakturaköp i Sverige 1993 och firar nu ettårsjubileum i den nya rollen som bank.

Att få fakturan från en bank ger säkerhet och stabilitet och uppskattas både i Sverige och internationellt.

För ytterligare information:

Jessica Forsman, pressansvarig

E-post: jessica. forsman@amfabank.se

• amfa bank
  • bank
  • factoring
  • fakturaköp
  • ränta
  • sparränta
  • företagskonto

Amfa Bank är Sveriges enda företagsbank med factoring av typen fakturaköp som kärnverksamhet. Företaget grundades 1993 och var då först med fakturaköp i Norden. Verksamheten är innovationsdriven och branschledande inom elektronisk fakturahantering. Idag bedrivs verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Polen och Estland. 2012 fick dåvarande Amfa Finans tillstånd att bedriva bank och den 24:e april 2013 bytte företaget namn till Amfa Bank. Läs mer på: amfabank.se

Frobbe Froman