Ny chef till SveaReal i Stockholm

Viveka Frankendal har utsetts till Marknadsområdeschef för SveaReal i Stockholm. Viveka tillträder 1 juni och kommer att ingå i SveaReals ledningsgrupp. Viveka kommer att bidra med ett gediget fastighetskunnande och en stor erfarenhet från fastighetsmarknaden i Stockholmsområdet.

Viveka är 45 år och kommer närmast från Jones Lang LaSalle (JLL) där hon senast ansvarat för kunder och förvaltningsuppdrag med tyngdpunkt på kontorsfastigheter. På JLL har Viveka varit i tolv år och dessförinnan på Postfastigheter. Viveka är utbildad lantmätare från KTH.

Hur ser du på din nya roll?
– SveaReal är ett framgångsrikt fastighetsbolag och det skall bli roligt att gå över till fastighetsägarsidan efter många år som fastighetskonsult. SveaReal har en intressant mix av fastigheter med spännande kunder och kunniga medarbetare.
Fokuset för mig framöver kommer att vara på kunder, medarbetare och att tillsammans med Stockholmsteamet utveckla den kommersiella potentialen i fastigheterna inom marknadsområdet.

För vidare frågor kontakta Viveka Frankendal på telefon 08-455 54 35  eller VD Claes Malmkvist, 031-63 65 90.