Badrumsboken 2014 – mer inspiration än någonsin.

I år har Svedbergs tagit ett nytt grepp om sin Badrumsbok. De har bland annat gjort det enklare att hitta bland alla badrumsserier och produkter. Som vanligt är den fylld av nyheter, inspiration, idéer och praktiska råd. Badrummet är ju så mycket mer än bara ett badrum, det är här man startar dagen och det är här man avslutar den.

Forma, årets stora nyhet
Årets stora nyhet Forma får naturligtvis ordentligt med plats. Men här finns också fem andra badrumsserier, tvättställ, spegelskåp, badkar med eller utan massagesystem, blandare, WC, handdukstorkar och tillbehör. En smart duschguide gör det extra enkelt att hitta rätt dusch. Hela 14 sidor handlar uteslutande om duschar.

164 sidor, men enklare att hitta
Svedbergs har i år dessutom valt att flytta alla redovisande kombinationsmöjligheter och detaljer till köpguiden längst bak i den 164-sidiga badrumsboken. Ett smart drag. Det gör katalogen bläddringsvänlig, mer inspirerande och betydligt enklare att hitta i.

Skapa ditt eget badrum
En annan nyhet som lyfts fram stort i badrumsboken är möjligheten att skapa sitt eget badrum på nätet. Missa inte den chansen.
Du kan också läsa om hur företaget ser på formgivning och om detaljerna och funktionerna som skiljer Svedbergs badrumsmöbler från många andra. Eller som de själva uttrycker det: Det viktiga är det du inte ser.

För mer information se svedbergs.se eller kontakta:
Stefan Svensson, vVD
stefan.svensson@svedbergs.se

För bildmaterial kontakta:
Kicki Ljungviken
kicki.ljungviken@svedbergs.se

• spegelskåp
  • dusch
  • badrumsskåp
  • badrumsinredning
  • badrum
  • badkar

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.