Badrumstrender 2013

I dagarna lanserar vi vår nya Badrumsbok – beställ den på svedbergs.se och läs om årets hetaste trender i badrummet.

Några av årets nyheter är:

·  Den klassiska möbelserien Svea som ger en fläkt av den gamla världen i modern tappning. Möblerna är välbyggda med fina detaljer, titta till exempel på de vackra läderhandtagen, de klassiska välvda handtagen i krom eller den tidsenliga blandaren.  Med tanke på att kombinationsmöjligheterna är i det närmaste oändliga kan du skapa ett hemtrevligt badrum utifrån dina förutsättningar och smak. Slutresultatet är en serie möbler för badrummet inspirerade av förra sekelskiftets flärdfulla liv som samtidigt känns naturlig och avslappnad.

·  Den rustika möbelserien Svea Dalstorp hyllar den nordiska bondromantiken. Torpen på landet, de röda stugorna och de enkla fiskebodarna har stått som förebild när man utvecklat den charmigt rustika serien. Trots sin annorlunda design nickar man ändå igenkännande åt Svedbergs nya badrumsserie. Förmodligen för att det rustika uttrycket har sina rötter i vår nordiska formhistoria. För att få fram rätt känsla arbetar Svedbergs med massivt trä som laseras i gråbets eller vitt.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor. Beställ Badrumsboken på svedbergs.se.

Finns från och med 1 februari. För mer information se: www.svedbergs.se

Marie Bengtsson. Marknadschef Svedbergs.
0708-102045
Marie.bengtsson@svedbergs.se

Dan Pettersson. Kreativ chef Svedbergs.
Dan.pettersson@svedbergs.se

• badkar
  • badrum
  • badrumsinredning
  • badrumsskåp
  • dusch
  • massage
  • s-box
  • spa
  • spegelskåp
  • ånga
  • badrumsbok

Svedbergs har inte alltid tillverkat badrumsmöbler. Historien började med att Holger Svedberg startade ett bleckslageri 1920 för att tillverka de bästa mjölkärlen.
  När hans söner tog över företaget i början på sextiotalet började man att tillverka badrumsskåp som revolutionerade landets badrum. Ingen hade tidigare kombinerat badrumsspegeln med ett skåp. Snart byggde de ett stort snickeri och tillverkningen av badrumsmöbler tog ordentlig fart.
  Idag är Svedbergs ett av de ledande badrumsföretagen i Norden. Svedbergs tillverkar och färdigmonterar alla badrumsmöbler i Dalstorp, ett par mil söder om Ulricehamn. För säkerhets skull fabriksmonteras dessutom all el.