Easy - Smarta lösningar för små badrum

Ibland har man fler krav än kvadratmeter och kanske större drömmar än budget. Svedbergs badrumsserie Easy har lösningen. Man ska ställa höga krav på design och funktion även på det lilla badrummet, menar Stefan Svensson, försäljnings- och marknadschef på Svedbergs.

– Ibland tycks det lilla badrummet glömmas bort, medan alla resurser både hos leverantörer och hos kunder satsas på stora, lyxiga badrum. Vi bad våra designers och utvecklare ta fram en serie för det lilla badrummet, säger Stefan Svensson.

Det populära badrummet Easy har nu uppdaterats med både nya färger och storlekar. Konsoler går att få i grått, svart eller vitt. Och självklart kan man välja olika färger på sina dörrar; grått, turkos eller vitt. Tvättställ och underdelar går att få ända från en smal variant på 40 cm upp till 90 cm. Men kanske ännu smartare och lite annorlunda; tvättställ och överdel designade för att hörnplaceras.

– Hörnvarianten är lösningen i många små badrum. Easy lever verkligen upp till begreppet compact living, avslutar Stefan Svensson.

Fakta Easy

Dörrarna går att få i vitt, turkos eller grått. Även konsolerna finns i olika färger; vit, grå och svart. Stommarna i Easy är vita. Det finns fyra storlekar att välja mellan; 40, 45, 55 och 90 cm. Dessutom finns även över- och underdelar i Easy för montering i hörn. Högskåpen är 30 cm breda men finns i två olika höjder (122 och 170 cm) och i två olika djup (20 och 35 cm). I samma bredd finns även ett mindre väggskåp (70 cm högt). Samtliga överdelar och speglar har inbyggt ljus. Som Svedbergs alla möbelserier, levereras Easy färdigmonterad.

• badrum
  • badrumsspegel
  • små badrum
  • badrumsinredning

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.