Ehlén Johansson och Mia Lagerman sätter Stil på Svedbergs

De har vunnit flera designpriser sedan de möttes som anställda på IKEA. Ehlén Johansson tog examen på HDK. Mia Lagerman studerade på Stockholms Konstfack och vid Kungliga Danska Konstakademien. De har behållit sina särdrag och stilar men samarbetar gärna över gränserna. Precis som de nu har gjort när det gäller den nya möbelserien Stil som de varit med och formgivit för Svedbergs.

STIL ENKEL ATT TYCKA OM
Ehlén Johansson och Mia Lagerman är svensk och dansk formgivning i skön symbios. Resultatet har blivit en stilren badrumsmöbel som det är enkelt att tycka om. Tvättställens karakteristiska uttryck med stänkskydd och de noggrant utvalda handtagen förstärker kvalitetskänslan.

DETALJERNA GÖR HELHETEN
Svedbergs har tagit kvalitets- och designkänslan ända ned i lådorna. Stil har fackindelade
lådinsatser i trä och en matta i botten som håller saker och ting på plats. Lådorna är fullt utdrag-bara och självklart mjukstängande.

BYGG SOM DU VILL
Valfriheten gör det dessutom enkelt att hitta en kombination som passar varje badrum.
– Att hitta en badrumsmöbel som passar varje badrum ska vara enkelt. Därför går det att
bygga Stil precis som du vill. Det finns flera olika bredder, djup, färger, tvättställ och bänkskivor att välja mellan, säger Stefan Svensson, vVD på Svedbergs

För ytterligare information och bildmaterial, kontakta:
Kicki Ljungviken, 0321-53 30 12
kicki.ljungviken@svedbergs.se

• design
  • spegelskåp
  • badrumsskåp
  • badrumsinredning
  • badrum

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.