Lina Odhe formger Svedbergs tillbehör

En helt ny tillbehörsserie har sett dagens ljus hos Svedbergs. Bakom formgivningen står Lina Odhe, ett bekant ansikte för alla designintresserade. Hon har tidigare formgivit allt från glasögonkollektioner och väsköverdrag till handdukskrokar och toalettpappershållare.

KRAFTFULLT OCH EXKLUSIVT
Som industridesigner har Lina en tanke med allt hon gör. Den nya tillbehörsserien Design är kraftfull och exklusiv i uttrycket. Ändå i balans med Svedbergs idé om funktion och utseende. En röd tråd löper genom hela serien samtidigt som Lina ger varje liten del en egen identitet. Detaljer kanske. Men viktiga för ett komplett badrum.

EGEN IDENTITET
Linas filosofi är att produkter i en serie ska hänga ihop när det gäller form och uttryck. Samtidigt som varje enhet ska ha sin egen identitet. Hon är utbildad industridesigner MFA på Högskolan för Design och Konsthantverk i Göteborg samt civilingenjör MSC på Chalmers Tekniska Högskola.

För mer information kontakta:
Dan Pettersson, produktchef
dan.pettersson@svedbergs.se

För bildmaterial gå in på: svedbergs.se/bildbank
Användarnamn: svedbergsguest Lösenord: svedbergsguest
eller kontakta:
Kicki Ljungviken
kicki.ljungviken@svedbergs.se

• badrumsinredning
  • badrum

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.