Stil får fler valmöjligheter.

Möbelserien Stil har snabbt blivit en succé för Svedbergs. En av nyheterna 2017 är den fasade fronten, en annan att den nu går att få i fler bredder vilket ökar valmöjligheterna ytterligare.

Enkel att tycka om
Stil är en badrumsmöbel som det är enkelt att tycka om. Tvättställens karakteristiska uttryck med stänkskydd och de noggrant utvalda handtagen förstärker kvalitetskänslan.
– Många av våra kunder har fastnat för Stil. Därför tar vi nu nästa steg och erbjuder fler valmöjligheter, säger Stefan Svensson på Svedbergs.

Ny front och fler bredder
Den fasade fronten på Stil är en designnyhet för 2017. Valfriheten var redan tidigare stor för den här möbelserien. Nu kompletteras bredderna 60, 80 och 100 cm med 40 och 120 cm.
– Att hitta en badrumsmöbel som passar varje badrum ska vara enkelt. Därför går det att bygga Stil precis som du vill. Det finns många bredder, djup, färger, tvättställ och bänkskivor att välja mellan, säger Stefan.

Formgivarna bakom Stil
De har vunnit flera designpriser sedan de möttes som anställda på ett stort möbelföretag. Ehlén Johansson tog examen på HDK. Mia Lagerman studerade på Stockholms Konstfack och vid Kungliga Danska Konstakademien. Det är formgivarna bakom möbelserien Stil som de har utvecklat tillsammans med Svedbergs.

• badkar
  • badrum
  • badrumsinredning
  • badrumsskåp
  • dusch
  • spegelskåp

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.